tisdag 22 mars 2016

Att vara sjuk i Afrika.

I fyra månader klarade jag mig undan magsjukan i Malawi. 
Trodde att jag skulle klara mig hela vägen. Tyvärr så blev jag sjuk och som grädde på moset var jag helt själv då Daniel var på årsmöte i huvudstaden i fem dagar. Jag var dålig i två-tre dagar sen blev det faktiskt bättre till lördagen och Daniel hade kommit hem. Så vi åkte och badade. Dock blev jag värre igen på lördagkvällen och blev dålig med hög feber. Vi fick åka iväg till en klinik på söndagen för att kolla om jag hade malaria. De hade bara snabbtest som inte är lika pålitliga som ett riktigt blodprov. Det visade iallafall negativt, jag fick lite mediciner för mina besvär. Som tur är så mår jag bättre idag och hoppas att det håller sig så för resten av min vistelse här. För fy fan för att vara sjuk i det här landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar